Social Medias

Monday 2 September 2013

Hari Yang Pelik

Pelik sungguh hari ini.. Hari ini Isnin bukan? Haha..

Hari ini ada perhimpunan. Kalau ada perhimpunan, kami akan dibenarkan naik ke kelas awal sikit. Biasanya, langkah pertama masuk sekolah sahaja sudah dengar pengumuman.. Hari ini sampai saya kena tunggu dekat tangga seperti hari-hari biasa..

Satu lagi perkara pelik: Pertama kali saya jalan lambat bila masuk perkarangan sekolah pada waktu pagi ! (Diri ini pun pelik, nak harapkan orang lain normal..)

Tunggu lama, akhirnya dengar juga pengumuman murid dibenarkan masuk ke dalam kelas.. Sampai di kelas, ada gunung berapi meletus.. Meletus sebab ada orang makan bawah mejanya sehingga mejanya bersemut.. Bergegar satu kelas dengan jeritan dan bunyi meja diseret yang dilakukan oleh orang yang sama.. Pertama kali nampak dia mengamuk sebegitu.. Dahsyat :/

Lepas tu, kawan yang duduk sebelah saya masuk kelas. (Saya panggil jiran, dia panggil saya penolong kanan xD ) Dia tengok mejanya penuh dengan alat tulis yang bukan miliknya. Dia terus tanya saya : Gempa bumi apa yang berlaku dekat sini?

Saya yang sudah sedia melakukan perkara yang tidak sama dengan yang saya selalu buat (saya panggil pelik) ini tiba-tiba menjadi aktif pada waktu pagi.. Dok bagitaw si gunung berapi supaya chill sat laa.. Berbual dengan kawan laa.. pertama kali juga :/

Jalan ke dewan.. hmm.. cuba teka cikgu umum apa? Semua murid diminta untuk beratur seperti biasa, cuma berhati-hati dengan najis anjing dan kucing itu. Malam Jumaat orang masuk bawa makanan dan minuman. Anjing dan kucing pun masuk.. Masa tu saya macam.. Err.. ok?

Perhimpunan bermula, tiba giliran seorang guru kaunseling berucap. Biasanya apa yang diucapkan, saya dengar, saya macam.. err.. ok! Saya akan berusaha dengan bersungguh-sungguh untuk tidak menangguhkan kerja lagi! Tapi kali ini, walaupun bait bicara cikgu sama saja.. tapi respons saya macam.. Saya nak tukar karekter la.. Tahun ini duduk belakang sekali.. tahun depan nak duduk di depan sekali.. nak senyum pada semua orang nak menegur semua orang.. Otak aku mermasalah ke atau fius belum disambung?

Pastu macam-macam lagi laa yang berlaku.. Aneh.. aneh.. xD

Tengok laa esok apa yang akan jadi..

Apa yang akan jadi esok kita tak tau lagi kan ;)

No comments:

Post a Comment