Social Medias

Saturday 2 November 2013

Wow..

Wow.. kenapa wow? Hehee.. semalam saya buat satu entri tentang future kan.. Masa tu pukul 12 pagi dah kalau tak salah.. buka facebook nampak post blogger seorang ni dekat fanpage dia.. saya pun macam.. pelik.. bila check balik, dapat komen.. BTW terima kasih akak sebab sudi memberi nasihat..

Saya buat entri ini bukan nak marah-marah.. hehee.. cuma tak sangka cepat betul ada orang baca.. dahlah pagi-pagi camtu.. *sudah lama terbiasa tidur awal* HAHAHA..

Pasal post tu.. yang part saya cerita pasal pengambilan subjek tambahan tu bukannya saya nak pilih yang senang.. bagi saya, setiap perkara itu susah sebelum menjadi senang.. so yang saya cerita pasal senang susah tu semua hanyalah kata orang sahaja.. Adakalanya kita perlu mendengar pendapat orang lain yang pernah melaluinya.. tapi tidak pula saya kata saya nak percaya 100% :p hehee..

Satu perkara lagi, saya selalu buat camni.. Bila saya belajar sesuatu subjek saya akan memberitahu yang saya suka subjek itu.. hmm.. sebenarnya tak suka pun.. saja je nak fikir positif.. nak belajar pun senang, tak payah macam dipaksa sangat gayanya.. so bila dah lama, saya mula menyukai subjek tersebut.. sampai hari ini saya tidak tahu subjek mana yang saya suka dan subjek mana yang saya tidak suka. Seni saja yang saya tidak suka.. tak reti nak paint. hehe.. tapi bila painting dapat 38/40 haritu mula laa rasa.. hmm.. kalau next year, tahun terakhir saya ambil seni saya mula menyukai subjek itu, mungkin masa form 4 saya nak ambil..

Kalau ada orang yang baca dan rasa saya memang cari pasal semua pun nak, saya tidak rasa ianya mustahil.. haritu ada ex-senior balik sekolah bagi ceramah.. dia kata dia pun ambil semua subjek tapi dia dapat straight A's.. tak mustahil sekiranya kita berusaha, bukan begitu? ^^

2 comments:

  1. Xpe2.. Nothing is impossible. Goodluck dalam pelajaran k.

    ReplyDelete
  2. insha Allah, yang penting ada minat, kesungguhan dan usaha gitu kan..
    krik krik krik

    eh tak tau lah kenapa hah,
    masuk sini ada bunyi cengkerik,
    hehe gurau jer :)

    ReplyDelete